جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
امیر مقدم ؛

مزیت‌های چابهار بهترین فرصت برای حضور سرمایه گذاران افغانستان است

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/08/18 | تعداد بازید :338
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه کشور دوست و همسایه افغانستان مهمترین شریک تجاری و اقتصادی منطقه آزاد است. گفت: این منطقه آزاد به دلیل موقعیت راهبردی و اتصال به اقیانوس هند و آبهای آزاد مکانی مناسب و بهترین فرصت برای فعالیت‌های سرمایه گذاران مختلف دنیا از جمله افغانستان در زمینه‌های ترانزیت و تجارت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرنگار ایرنا امیر مقدم روز پنجشنبه در حاشیه سفر -هیات عالیرتبه افغانستان به سرپرستی ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس الوزرا افغانستان اظهارکرد: سفر مسوولان بلند پایه افغانستان سبب توسعه روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور شده و این امر می‌تواند بر آبادانی ۲ منطقه کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه ایران و افغانستان اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند و سالها ایران اسلامی و استان سیستان و بلوچستان میزبان میلیون‌ها افغانستانی بوده است، افزود: تجار افغانستان می‌توانند در زمینه های مختلف از جمله از ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری که آماده داریم سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ارزش بسته‌های سرمایه گذاری حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان است و علاقمندان به راحتی می‌توانند با مراجعه به وبگاه منطقه آزاد بسته‌های سرمایه گذاری مورد علاقه خود را به راحتی انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: مزیت‌ها و جذابیت‌های بسته‌های سرمایه گذاری این است که در روز اول وقتی با علاقه‌مندان وارد مذاکره شدیم، اشتیاق سرمایه گذاران را برای حضور فعال و موثر در منطقه آزاد چابهار احساس کردیم. امیدواریم بتوانیم بهره خوبی از نظر سرمایه گذاری، ایجاد رونق و رشد بهتر در منطقه چابهار ببریم.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان باید از فرصت های سرمایه گذاری در بندرچابهار استقبال بیشتری داشته باشند و از طریق این بندر انواع کالا، میوه های تولیدی و معادن استخراج شده را به سایر نقاط جهان صادر کنند.

به گزارش ایرنا هیات عالیرتبه افغانستان به سرپرستی ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس الوزرا حکومت افغانستان در سفر به چابهار از دانشگاه بین المللی چابهار به دلیل حضور ۱۵۰ دانشجوی افغانی بازدید و از نزدیک راههای سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی را بررسی و از ظرفیتهای تجاری و اقتصادی بندر چابهار و منطقه آزاد بازدید کردند.نند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل